Generalinė miškų urėdija Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijaGeneralinė miškų urėdija
Kontaktai "Karštoji linija" Nuorodos Svetainės medis Neįgaliesiems
 
English version English version Versija neįgaliesiems Versija neįgaliesiems
Paieška
 
Struktūra ir kontaktai
Teisinė informacija
Veikla
Naujienos
Bendradarbiavimas
Žiniasklaida
Valstybiniai miškai
Informacija
Medžioklė
Paslaugos
Renginiai
Konkursai ir priėmimai į laisvas darbo vietas
Klausimai
Kalėdos
AMEPS

Valstybės biudžetinė įstaiga
Smolensko g. 15, 03201 Vilnius
Tel.   (8 ~ 5) 273 4021
Faks. (8 ~ 5) 273 4004
El.paštas: info@gmu.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas: 193257730

 
Pažinkime išskirtinius medžius

Naujienos

Spausdinti Spausdinti

Svetainės medis Naujienos

2012 m. vasario 22 d.

Europos Sąjungos šalių kontekste Lietuvos valstybinių miškų sektoriaus generuojama kapitalo grąža yra viena didžiausių

Lietuvos valstybinis miškų sektorius valstybei sumoka 17 procentų mokesčių nuo gaunamų pajamų, kai tuo tarpu Švedijoje šis skaičius siekia 10 procentų.

Vis nerimstant kalboms apie mažą valstybės įmonių miškų urėdijų kapitalo grąžą, praėjusiais metais Aleksandro Stulginskio universitete buvo parengtas mokslinis - taikomasis darbas „Valstybinės reikšmės miškų vertinimo metodikos parengimo ir jos pritaikymo bei turto grąžos iš miško vertinimo rekomendacijos ES šalių patirties kontekste“. Šiame darbe pateikta informacija apie kai kurių Europos Sąjungos šalių turto ir nuosavo kapitalo grąžos palyginimą.

Kapitalo grąža valstybinėse miško įmonėse 2010 m., %

Valstybės

Kapitalo (be miško vertės) grąža

Lietuva

16,1

Latvija

11,6

Estija

8,7

Lenkija

10,4

Švedija

*

Suomija**

13,9

Žemutinė Saksonija

10,5

* - negalima apskaičiuoti, nes miško vertė viršija nuosavo kapitalo vertę.
** - pateikiama visoms veiklos rūšims.

Lietuvos valstybinių miškų sektoriaus generuojama kapitalo grąža yra didžiausia tarp lygintų šalių.
Lietuvoje santykinai didelė dalis valstybinių miško įmonių išlaidų yra skiriamos viešosioms paslaugoms ir tiesiogiai neuždirba pajamų. Tuo tarpu daugelyje ES šalių valstybinio miško sektoriaus veikloje aiškiai atskiriamos išlaidos, kurių tikslas yra visuomeninio intereso tenkinimas. Tokios išlaidos apskaitomos atskirai ir dažnai finansuojamos (pilnai arba dalinai) iš valstybės biudžeto. Objektyvus turto grąžos palyginimas tarp skirtingų šalių, atsižvelgiant į išlaidas viešajam interesui, yra sudėtingas dėl skirtingų šių išlaidų klasifikavimo ir apskaitos skirtumų.
Aleksandro Stulginskio universiteto 2011 m. moksliniame taikomajame darbe pateikti duomenys iliustruoja, kad valstybinių ir akcinių bendrovių miško įmonių valstybei mokamų mokesčių dydžiai, apskaičiuoti nuo gaunamų pajamų, yra vieni iš didžiausių.

2010 m. Vokietijoje Žemutinės Saksonijos žemėje jie sudarė 4 proc., Švedijoje 10 proc., Latvijoje 2009-2010 m. 5-6 proc., Lietuvoje* prognozuojama, kad 2011 m. šis rodiklis bus 17 proc. (arba 94 mln. litų), o 2012 m. – 20 proc.
Valstybinių miškų sektoriui (miškų urėdijoms) patvirtintas strateginis veiklos planas, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu 2009-2013 m. periodui nustatytas kirtimų apimtis.
Šių metų sausio mėnesį Ūkio ministerijos parengtose Nuosavybės gairėse numatoma, jog per 2011-2015 m. periodą visų valstybės valdomų įmonių kapitalo grąža padidės nuo 5 procentų iki 8,8 procento. Tuo tarpu valstybės įmonių miškų urėdijų kapitalo grąžą jau 2010 m. siekė 13 procentų, 2011 m. – 17 procentų, o 2013 metais numatoma pasiekti 18,5 procento.

Valstybės įmonių miškų urėdijų kapitalo grąža 2010-2013 m. periodui

* - vertinant valstybinių miško įmonių kapitalo grąžą atsižvelgta į Aleksandro Stulginskio universiteto rekomendaciją - į nuosavo kapitalo vertę (ROE rodikliui skaičiuoti) įskaičiuota:
· metinė faktiškai iškirsto miško vertė, apskaičiuota nenukirsto valstybinio miško kainomis, kaip biologinio turto dalis, faktiškai tais metais generuojanti miško įmonių pajamas;
· grynasis pelnas padidintas sumokėtų specialiųjų mokesčių (privalomieji atskaitymai nuo pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą valstybinį mišką bendrosioms miškų ūkio ir valstybės biudžeto reikmėms tenkinti) ir turto mokesčių dydžiu, atskaičius pelno mokestį.
*** -Lietuvos Respublikos valstybės valdomos įmonės (Nuosavybės gairių pristatymas).

     
« Atgal | Į viršų Informacija atnaujinta: 2012 02 22
VĮ miškų urėdijos
Alytaus miškų urėdija
Anykščių miškų urėdija
Biržų miškų urėdija
Druskininkų miškų urėdija
Dubravos emmu
Ignalinos miškų urėdija
Jonavos miškų urėdija
Joniškio miškų urėdija
Jurbarko miškų urėdija
Kaišiadorių miškų urėdija
Kauno miškų urėdija
Kazlų Rūdos mmu
Kėdainių miškų urėdija
Kretingos miškų urėdija
Kupiškio miškų urėdija
Kuršėnų miškų urėdija
Marijampolės miškų urėdija
Mažeikių miškų urėdija
Nemenčinės miškų urėdija
Pakruojo miškų urėdija
Panevėžio miškų urėdija
Prienų miškų urėdija
Radviliškio miškų urėdija
Raseinių miškų urėdija
Rietavo miškų urėdija
Rokiškio miškų urėdija
Šakių miškų urėdija
Šalčininkų miškų urėdija
Šiaulių miškų urėdija
Šilutės miškų urėdija
Švenčionėlių miškų urėdija
Tauragės miškų urėdija
Telšių miškų urėdija
Tytuvėnų miškų urėdija
Trakų miškų urėdija
Ukmergės miškų urėdija
Utenos miškų urėdija
Valkininkų miškų urėdija
Varėnos miškų urėdija
Veisiejų miškų urėdija
Vilniaus miškų urėdija
Zarasų miškų urėdija
ALIS
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai
     
© Generalinė miškų urėdija Sprendimas: Infoluitai
"pilk">Infoluitai