Generalinė miškų urėdija Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijaGeneralinė miškų urėdija
Kontaktai "Karštoji linija" Nuorodos Svetainės medis Neįgaliesiems
 
English version English version Versija neįgaliesiems Versija neįgaliesiems
Paieška
 
Struktūra ir kontaktai
Teisinė informacija
Veikla
Naujienos
Bendradarbiavimas
Žiniasklaida
Valstybiniai miškai
Informacija
Paslaugos
Renginiai
Klausimai
miskasodis
AMEPS

Valstybės biudžetinė įstaiga
A.Juozapavičiaus g. 9, 09311 Vilnius
Tel.   (8 ~ 5) 273 4021
Faks. (8 ~ 5) 273 4004
El.paštas: info@gmu.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas: 193257730

 
Pažinkime išskirtinius medžius
„Natūra 2000“

Naujienos

Spausdinti Spausdinti

Svetainės medis Naujienos

2013 m. gruodžio 30 d.

Organizuojamas Lietuvos mokslų akademijos ŽŪMMS Miškininkystės skyriaus posėdis

Atsižvelgiant į pastaruoju metu tendencingai skleidžiamą, faktus iškraipančią informaciją LMA ŽŪMMS Miškininkystės sekcijos posėdžio darbotvarkę 2014-01-08 tikslinga papildyti:
1. Ir aptarti A.Gaižučio pasiūlymus:
a) Dar apmokestinti miškų urėdijas: „Urėdijos turimų miškų vertės nėra įtraukę į savo buhalterinės apskaitos balansus (neapskaičius – valstybei nemokamas mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise“ ( interneto svetainė www.forest.lt, 2013-12-07).
b) Steigti privačias girininkijas, direkcijas ir išskaičiuoti iš savininkų dalį pelno. „Lietuvoje trūksta organizacijos, kuri užsiimtų privačių miškų priežiūra. Už savo paslaugas tokia organizacija, kurią būtų galima pavadinti „privačia girininkija“ arba „privačių miškų direkcija“ išskaičiuotų iš savininkų dalį pelno už miško medieną. Minėtų privačių miškų organizacijų specialistus išlaikytų patys miško savininkai.“ ( 2013 m. gegužės 22 d. interneto svetainė www.grynas.lt „Įkurti „privačias“ urėdijas vėluojama 20 metų“).
2. Aptarti Aleksandro Stulginskio universiteto ir prof. akademiko A. Buračo vadovaujamos grupės 2011 m. mokslo tiriamųjų darbų išvadas dėl turto naudojimo rodiklių: „Miškų urėdijų kapitalo ir turto vertėje yra nelogiška apskaityti tuos medynus, kuriais ji negali disponuoti ūkinėje veikloje“.
„Valstybinės miškų įmonės turtui, nuo kurio vertės skaičiuojama grąža, priskirti: metinę faktiškai iškirsto miško vertę, apskaičiuotą nenukirsto valstybinio miško kainomis.“
3. Aptarti 1999 m. LMSA Garbės nario, dr. Algirdo Bruko, LMSA Garbės pirmininko, dr. Stasio Mizaro, LMSA pirmininko dokt. Algio Gaižučio ataskaitą „Miškų ūkio modelio, suteikiančio vienodas miškų naudojimo teises konkurenciniais pagrindais valstybinėms ir privačioms įmonėms, sukūrimas“:
a) Ar „Lietuvos miškų pardavimas juridiniams asmenims kol kas yra konstitucinė problema?“
b) Ar tikslinga: „Siekiant valstybiniuose miškuose įtvirtinti rinkos ekonomikos santykius, šiuo metu veikiančios miškų urėdijos reorganizuojamos į regioninius Miškų ir saugomų teritorijų departamento padalinius (iki 10 proc. esamo personalo ir turto) ir į AB ar UAB. Miškus saugo, atkuria, prižiūri, kerta ir kitaip naudoja įvairių nuosavybės formų ir miškų įmonės, kurioms valstybiniai miškai sutarčių pagrindu perduodami kompleksinei ūkinei veiklai konkurso keliu.“
4. Aptarti 2004 m. LMSA Garbės pirmininko, dr. Stasio Mizaro parengtos Lietuvos miškų instituto baigiamosios ataskaitos „Lietuvos miškų ūkio ekonominio reguliavimo tobulinimas valstybiniuose ir privačiuose miškuose“ išvadas:
a) „Miškų urėdijoms būdingos tokios ekonominės tendencijos:
pajamų ir rentabilumo mažėjimas;
administracinių (valdymo) išlaidų dalies didėjimas;
atsirado keli sąlyčio tarp valstybinės ir privačios nuosavybės taškai (korupcijos plokštumos).
b) ir siūlymus Lietuvos Respublikos Seimui: „Sudaryti teisines prielaidas Lietuvos ūkinių miškų (IV grupė) privatizavimui.“
5. Aptarti Generalinės miškų urėdijos pasiūlymą: „Patvirtinti miškų urėdijų grynojo pelno rodiklį – 87 mln. litų“, nes miškų urėdijos į valstybės biudžetą sumoka net 42 proc. mokesčių nuo visų gautų pajamų, t.y. daugiausiai Europoje.

LMSA atstovai, atvirai deklaravę savo norus visų privačių miškų savininkų vardu, teigę, kad privačių miškų savininkų organizacijos būtų kuriamos jas finansuojant iš savininkų surinktų lėšų, dabar visa tai neigia, pasitelkdami įvairias visuomenines organizacijas, taip pat Laisvosios rinkos institutą, kuris dar visiškai neseniai viešai siūlė privatizuoti visus valstybinius ūkinius miškus (2010-02-06 interneto svetainė: www.forest.lt, „LTV „Panorama“ apie LLRI siūlymą parduoti valstybinius ūkinius miškus“).
Pasak Simono Daukanto: “Tauta, nežinanti savo istorijos, pasmerkta išnykti“. Norime priminti, kad sovietiniais laikais miškų nei pirkti, nei parduoti nebuvo galima. Tik atkūrus nepriklausomą Lietuvą ir teisę į nuosavybę, savininkams buvo grąžinti miškai. Ir tik vėliau įsigaliojo rinkos dėsniai, leidžiantys supirkinėti miškus. Kylą pagrįstas klausimas: kas iš tų A.Gaižučio atstovaujamų 3 proc. savininkų ar 50 įmonių supirkinėjo miškus? Kas gali paneigti, kad noras steigti „privačias organizacijas“ iš valstybinių miškų urėdijų lėšų, tėra gerai apskaičiuota galimybė kompensuoti „miškų supirkėjams“ jų išleistus pinigus?
Prisidengdami iškilusių problemų sprendimu, LMSA vadovai užsiima paprasčiausiu politikavimu ir priešrinkimine agitacija. Galima prisiminti 2008 m. priešrinkiminę kampaniją į Lietuvos Respublikos Seimą. Tuomet LMSA kvietė balsuoti už partiją, kurios vadovai siūlė atimti 50 tūkst. brandžių miškų iš valstybinės reikšmės miškų patikėjimo teise valdomų miškų urėdijų ir skirti joms kompensaciją už neatkurtą nuosavybę miestuose (interneto svetainės: www.delfi.lt, 2008-10-08, „Nuomonė. Už ką (ne)balsuoti miško savininkui?“, www.alfa.lt, 2010-06-14, „Milijardinė miškų vertė – masalas medienos magnatams“).

     
« Atgal | Į viršų Informacija atnaujinta: 2013 12 30
VĮ miškų urėdijos
Alytaus miškų urėdija
Anykščių miškų urėdija
Biržų miškų urėdija
Druskininkų miškų urėdija
Dubravos emmu
Ignalinos miškų urėdija
Jonavos miškų urėdija
Joniškio miškų urėdija
Jurbarko miškų urėdija
Kaišiadorių miškų urėdija
Kauno miškų urėdija
Kazlų Rūdos mmu
Kėdainių miškų urėdija
Kretingos miškų urėdija
Kupiškio miškų urėdija
Kuršėnų miškų urėdija
Marijampolės miškų urėdija
Mažeikių miškų urėdija
Nemenčinės miškų urėdija
Pakruojo miškų urėdija
Panevėžio miškų urėdija
Prienų miškų urėdija
Radviliškio miškų urėdija
Raseinių miškų urėdija
Rietavo miškų urėdija
Rokiškio miškų urėdija
Šakių miškų urėdija
Šalčininkų miškų urėdija
Šiaulių miškų urėdija
Šilutės miškų urėdija
Švenčionėlių miškų urėdija
Tauragės miškų urėdija
Telšių miškų urėdija
Tytuvėnų miškų urėdija
Trakų miškų urėdija
Ukmergės miškų urėdija
Utenos miškų urėdija
Valkininkų miškų urėdija
Varėnos miškų urėdija
Veisiejų miškų urėdija
Vilniaus miškų urėdija
Zarasų miškų urėdija
Valstybinių miškų vertė

ALIS
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai
     
© Generalinė miškų urėdija Sprendimas: Infoluitai
"pilk">Infoluitai