Generalinė miškų urėdija Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijaGeneralinė miškų urėdija
Kontaktai "Karštoji linija" Nuorodos Svetainės medis Neįgaliesiems
 
English version English version Versija neįgaliesiems Versija neįgaliesiems
Paieška
 
Struktūra ir kontaktai
Teisinė informacija
Veikla
Naujienos
Bendradarbiavimas
Žiniasklaida
Valstybiniai miškai
Informacija
Medžioklė
Paslaugos
Renginiai
Konkursai ir priėmimai į laisvas darbo vietas
Klausimai
AMEPS

Valstybės biudžetinė įstaiga
Smolensko g. 15, 03201 Vilnius
Tel.   (8 ~ 5) 273 4021
Faks. (8 ~ 5) 273 4004
El.paštas: info@gmu.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas: 193257730

 
Pažinkime išskirtinius medžius

Naujienos

Spausdinti Spausdinti

Svetainės medis Naujienos

2014 m. birželio 17 d.

Baudą miške poilsiautojai gali užsidirbti nė neišlipę iš automobilio

Tomas Janonis, www.GRYNAS.lt
2014 m. birželio 16 d.

Prasidėjus stovyklavimo sezonui, kai vis daugiau lietuvių traukia atgauti jėgas prie vandens arba į mišką prisirinkti grybų ir uogų, aplinkosaugininkai primena, kad važiuoti automobiliu ir jį palikti galima ne bet kur. Jie įspėja, kad griežtų baudų sulauks visi, kurie automobilį paliks prie pat ežero arba važiuodami mišku mašinos ratais traiškys samanas ir uogų krūmus.

Užvažiavimas ant mėlynių ar samanų kainuoja šimtus
Tikriausiai esate girdėję sakant: elkis kultūringai – juk ne miške esi. Tačiau jei vadovaudamiesi šiuo teiginiu nesilaikysite Lankymosi miške taisyklių – bauda garantuota. Ir ją galite „užsidirbti“ nė neišlipę iš automobilio. Pavyzdžiui, jei miške ar paežere važiuosite ne automobilių eismui pritaikytais keliais, susidūrus su aplinkosaugininkais baudos išvengti nepavyks.
Ir tai toli gražu ne visi apribojimai. Jei susiruošėte stovyklauti, turėtumėte žinoti žymiai daugiau dalykų, susijusių su važiavimu automobiliu mišku ir paupiu bei teisingu automobilio pastatymu. Aplinkos ministerijos Miškininkystės skyriaus vedėjas Stanislovas Žebrauskas GRYNAS.lt teigė, kad žmonės gali lankytis visuose Lietuvos miškuose.

Pašnekovas paaiškino, kad miško vietos, į kurias įeiti draudžiama, visuomet yra specialiai pažymėtos.
Todėl jei draudžiančių ženklų nematyti, į mišką galima drąsiai eiti arba važiuoti. Visgi jei girdite gaudžiančius motorinius pjūklus, o aplink nesimato specialiųjų ženklų, geriau grybavimui ar uogavimui pasirinkti kitą kryptį. „Kartais ženklas pavagiamas arba gali būti išverčiamas medžio. Todėl jei girdite, kad miške vyksta ruošos darbai, o ženklų aplink nematyti, dėl savo saugumo ten geriau neiti“, - perspėjo Aplinkos ministerijos atstovas.
Nors lankymasis Lietuvos miškuose nesant ekstremalių sąlygų nėra ribojamas, reikia atminti esminę taisyklę – važiuoti automobiliu galima tik keliais. „Nesvarbu, koks jis – žvyrkelis ar ne“, - sakė pašnekovas. O statyti mašiną, jo teigimu, galima tik tam skirtose specialiose aikštelėse arba kelio pakraštyje, užtikrinus galimybę keliu pravažiuoti kitoms transporto priemonėms. Tačiau negalima pamiršti, kad paliekant mašiną kelio pakraštyje ji negali stovėti ant samanų, kerpių ir uogienojų.
Tiems, kas šių reikalavimų nepaiso, yra numatytos baudos. S. Žebrauskas atskleidė, kad už važiavimą automobiliu miške, kur to daryti negalima, numatomas įspėjimas arba bauda nuo 50 iki 200 litų. Tačiau tuo niekas nesibaigia: „Neteisėtas važiavimas per žolinę dangą, miško paklotę užtraukia įspėjimą arba baudą nuo 50 iki 500 Lt. O jeigu danga buvo sužalota arba sunaikinta, bauda nuo 500 iki 1000 Lt.“

Anot Aplinkos ministerijos atstovo, labai didelę žalą miško paklotei daro keturračiai. Visgi neatsakingų vairuotojų žala aplinkai taip pat nemaža. Kaip tik todėl pašnekovas prašo pastebėjus netinkamą elgesį apie tai visuomet pranešti pareigūnams. „Bausti gali miškininkai, aplinkosaugininkai ir policijos pareigūnai. Apskritai, mano nuomone, yra pilietinė pareiga informuoti apie netinkamą elgesį artimiausią seniūniją, girininkiją ar aplinkos apsaugos agentūrą. O jeigu galite padaryti nuotrauką ir užfiksuoti automobilio numerius, iš viso būtume labai dėkingi“, - padėti saugoti gamtą kvietė Miškininkystės skyriaus vedėjas.
Priartėjimas prie vandens brangus
Atidumo negalima prarasti ir susiruošus iškylauti prie ežero ar upės. Pašnekovas įspėjo, kad jokiu būdu negalima automobilio palikti prie pat vandens telkinio arba juo važinėti pievomis. Jo teigimu, kiekvienas ežeras ir upė turi savo apsaugos juostą ir zoną, kurių dydis kiekvienu atveju gali būti skirtingas. Tačiau jei nenorite „užsidirbti“ baudos, S. Žebrauskas sakė, kad automobilio nereikėtų palikti arčiau nei 25 metrai iki vandens telkinio.

Jo teigimu, net ir išlaikant 25 metrų atstumą mašinos bet kur palikti negalima. Ją reikia pastatyti specialioje stovėjimo aikštelėje arba kelkraštyje. S. Žebrausko teigimu, nėra gerai jei mašina paliekama tiesiog pievoje: „Geriausia, kai stovyklaujant automobiliai statomi aikštelėse. Jei mašina pastatoma privačioje žemėje, greičiausiai jos savininkas supyks. Ko tą augaliją mindžioti? Juk iš mašinos gali tepalas išbėgti, ištrypiama pieva ir pan.“
Alytaus regiono aplinkos apsaugos departamento Gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos viršininkas Stasys Gudzinevičius GRYNAS.lt atskleidė, kad jei mašiną paliksite arčiau nei 25 metrai iki ežero ar upės, gresia įspėjimas arba bauda nuo 100 iki 500 litų. O už važiavimą žole kuriant nelegalų kelią, pasak S. Žebrausko, galima skirti baudą, siekiančią iki 500 litų.

Mašinos statomos prie pat vandens
Aplinkosaugininkas S. Gudzinevičius taip pat įspėjo, kad pagal galiojančią tvarką statyti automobilių arčiau nei 25 metrai iki vandens telkinio negalima. Visgi, jo teigimu, nemažai žmonių į šį reikalavimą numoja ranka ir mašinas stato ten, kur jiems patinka.
„Mašinos nuo vandens telkinio negali būti arčiau nei 25 metrai. Jei keliukas yra arčiau ežero ar upės, tada automobilį galima palikti prie jo krašto, bet priešingoje pusėje nei yra vandens telkinys. Apskritai tokio pobūdžio pažeidimai yra dažnoki. Kažkodėl lietuvaičiai mėgsta beveik įvažiuoti į vandenį. Jei būtų galima, daugelis statytų mašinas vandenyje. Geriausia automobilius palikti aikštelėse arba šalikelėse. Bet apskritai infrastruktūros Lietuvoje trūksta“, - teigė inspektorius.
Utenos regiono aplinkos apsaugos departamento Gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos viršininkas Almantas Vaičiūnas taip pat teigė, kad pastačius mašiną arčiau nei 25 metrai iki vandens telkinio galima užsitraukti aplinkosaugininkų rūstybę. Be to, jis palaikė kolegos poziciją, kad lietuviai mėgsta mašiną pastatyti prie pat ežero kranto. O miškui, aplinkosaugininko teigimu, labai daug žalos padaro keturračiai, kurių ne tik, kad nemažėja, bet palengva daugėja.
„Ieškant, kur pastatyti automobilį, geriausia ieškoti aikštelės ir jokiu būdu negalima važiuoti miško paklote. Aišku, galima suprasti, kad žmonės mašiną nori statyti arčiau vandens, kad galėtų ją nuolat matyti. Tokiu būdu siekiama ją apsaugoti. Bet prie pat vandens privažiuoti negalima. Kartais iki vandens lieka metras – vos ne į vandenį įvažiuojama. O jeigu kelias vingiuoja apsauginėje juostoje, tuomet nieko tokio – mašiną galima palikti prie jo. Be to, miške negalima statyti automobilio ant samanų ir uogienojų. Miško paklotei didžiulę žalą daro keturračiai. Jų vairuotojams neįdomu važiuoti normaliu keliu. Tokių atvejų nemažėja, bet tik daugėja“, - pasakojo A. Vaičiūnas.

Paukščius baidantys triukšmautojai bus baudžiami
Tuo tarpu S. Žebrauskas poilsiautojus paragino laikytis tylos. Anot jo, jei pro gamtoje esančio automobilio atvirus langus sklinda tranki muzika, taip pat galima „užsidirbti“ įspėjimą arba baudą nuo 50 iki 200 litų. Anot jo, Lankymosi miške taisyklės draudžia triukšmauti ir tokiu būdu trikdyti gyvūnijos ir poilsiautojų rimtį.

„Už triukšmavimą taip pat baudžiama. Decibelai nėra matuojami. Tačiau baudžiama už Lankymosi miške taisyklių pažeidimą. Būna atvejų, kad jaunimas susirenka ir garsiai paleidžia muziką net kurtinių tuoktavietėse. Miškininkams tada tenka su jais nemaloniai pabendrauti“, - kalbėjo Aplinkos ministerijos atstovas.

     
« Atgal | Į viršų Informacija atnaujinta: 2014 06 17
ALIS
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai
     
© Generalinė miškų urėdija Sprendimas: Infoluitai
"pilk">Infoluitai